KONKLUZJA

Realizacja projektu "Eduroom po bydgosku" odnosi się do treści podstawy programowej z historii w zakresie edukacji regionalnej, wzmacnia poczucie tożsamości regionalnej oraz kształci postawę pracy zespołowej. Dodatkowo zachęca uczniów do pogłębiania wiedzy o regionie, uczestnictwa w lokalnych przedsięwzięciach w różnych dziedzinach życia oraz pielęgnowania tradycji regionalnych.

Na efekt końcowy składają się następujące Wasze działania:

- realizowaliście zadania zgodnie z ustalonym harmonogramem,

- pracowaliście w zespole,

- wyszukiwaliście w źródłach potrzebne informacje,

- dokonywaliście selekcji tych informacji,

- redagowaliście dłuższe i krótsze wypowiedzi,

- wyrażaliście swoje myśli,

- kształtowaliście logiczne i analityczne myślenie,

- prezentowaliście własne zainteresowania,

- rozwijaliście swoje kompetencje cyfrowe,

- kształtowaliście umiejętność łączenia/kojarzenia faktów,

- rozwijaliście spostrzegawczość,

- stworzyliście i/lub pogłębiliście więź z regionem,

- kształtowaliście tożsamość regionalną.

 

Z kolei praca metodą WebQuest umożliwiła Waszemu zespołowi zdobycie doświadczenia przy tworzeniu gry edukacyjnej, którą z pewnością będziecie mogli wykorzystać nie tylko jako sposób nauki, ale i integracji z rówieśnikami oraz dobrą zabawę.

_________ * _________ 

Na potrzeby realizacji projektu jeden z uczniów wcielił się w rolę przewodnika miejskiego, łącząc historię i turystykę w całość. Wybór tematów do opracowania zadań i zagadek był spontaniczny. Jak zawsze możliwości wyboru jest wiele. Jednak staraliśmy się, by uwzględniał to, co w dziejach grodu nad Brdą jest najciekawsze i najważniejsze. Podczas wędrówki po mieście w poszukiwaniu dostępu do skarbu bydgoskiego uwzględniliśmy m.in.:

- obiekty związane z wydarzeniami historycznymi oraz zabytki ciekawe pod względem architektonicznym,

- osoby związane z miastem,

- tablice pamiątkowe umieszczane na budynkach i/lub chodnikach,

- legendy,

- ważne obiekty kultury,

- symbole miejscowości.



Komentarze